W czwartym odcinku przedstawiamy Wam interesującą analizę benchmarkującą efektywność Facebooka w stosunku do innych mediów.
Po etapie początkowego zachłyśnięcia się mediami społecznościowymi wchodzimy w okres realistycznej oceny Facebooka i innych SoMe w komunikacji marek. Rezygnując z formuły stałej obecności, marki szukają rozwiązań pozwalających na wykorzystanie FB do generowania sprzedaży i efektywności w kampaniach reklamowych.
Przy gigantycznym zasięgu Facebooka, częstotliwości kontaktu i zaawansowanych możliwościach targetowania, wciąż zmagamy się z ograniczeniami jakości kontaktu reklamowego jakimi jest krótki czas kontaktu i ograniczona uwaga odbiorcy (przewijanie, brak dźwięku, mały “obrazek”).
Wnioski z analizy Kantara są następujące:
- Facebook buduje marki.
- Na przestrzeni czasu stał się bardziej efektywny.
- Udział Facebooka we wpływie (contribution to campaign goals) rośnie kosztem innych mediów.
Dowiedz się więcej!
Kurs 100 dni efektywności to kompleksowy program dotyczący kluczowych aspektów efektywności w komunikacji. Co tydzień krótko, rzeczowo i na temat. Wyćwicz z nami efektywność na wiosnę!